خدمات شبکه

خدمات شبکه ژیوان

 

در قدرت سرور، چندین سیستم عامل بر روی یک سرور واحد پیاده سازی می شوند و منابع سرور بین سیستم عامل ها به اشتراک گذاشته و مدیریت می شوند. علاوه بر صرفه جویی در هزینه، شاهد راندمان بالاتر و تحمل خطا خواهیم بود که کمک زیادی به بهبود کیفیت خدمات شبکه خواهد کرد.

 

1. قدرت سرور

مهمترین عملکرد در زمینه خدمات شبکه، تعمیر و نگهداری سرور است. در این سیستم تمامی سرورهای مورد نیاز شرکت یا سازمان ویندوز یا لینوکس به صورت مجازی بر روی یک سرور فیزیکی پیاده سازی می شوند. در واقع  CPU، RAM، Storage و Network یک سرور فیزیکی بین ماشین های مجازی به اشتراک گذاشته شده است.محبوب ترین محصول سرور مجازی VMware vSphere است که در بسیاری از سازمان های داخلی و خارجی پیاده سازی شده است. از دیگر محصولات این فضا می توان به  Citrix XenServer، Microsoft Hyper-V و Red Hat Enterprise Virtualization  اشاره کرد.

2. قدرت نیروی شبکه

مدیریت شبکه یا ظرفیت شبکه در واقع یک کارت توزیع فیزیکی شبکه است که شرکت های زیادی از جمله سیسکو در این زمینه فعالیت می کنند.

 

 

3. یک محل کار قدرتمند

مجازی سازی دسکتاپ که به عنوان زیرساخت دسکتاپ مجازی نیز شناخته می شود، سیستمی است که در آن دستگاه به صورت مرکزی روی سرور پیاده سازی می شود و مشتریان بدون داشتن سیستم فیزیکی از محیط دسکتاپ استفاده می کنند. VMware Horizon View و Citrix Xen Desktop دو محصول قابل اعتماد در این زمینه هستند.

 

4. ظرفیت حافظه

بهینه سازی ذخیره سازی به معنای تخصیص حافظه است. در واقع در این سیستم می توان تمامی حافظه های موجود را در کنار هم جمع آوری کرد و در قالب یک بلوک برای هدفی خاص استفاده کرد.

حافظه را می توان به یک ماشین مجازی اختصاص داد یا برای کاربران شبکه استفاده کرد. یکی از خدمات مهم ذخیره سازی حافظه سرویس های شبکه Cloud Storage می باشد که اپراتورهای این سایت خدمات حافظه را از طریق اینترنت یا اینترانت به کاربران ارائه می دهند.

 

5. قابلیت های نرم افزاری

قدرت برنامه، انتشار یک برنامه به صورت متمرکز بر روی سرور است. در واقع، به جای خرید نرم افزار برای تعدادی از مشتریان، یک نسخه در شبکه توزیع می شود.

 

دو نوع استقرار نرم افزار وجود دارد: برنامه کاربردی از راه دور و برنامه استریم که در آن نرم افزار در اختیار کاربران راه دور قرار می گیرد و در نوع دوم یک نسخه از نرم افزار بر روی مشتری قرار می گیرد که هر کدام مزایای خاص خود را دارند. .محصولات برتر در زمینه قابلیت های نرم افزاری عبارتند از Citrix XenApp، Novell ZENworks Virtual Appliance و VMware ThinApp.

 

خدمات غیرفعال شبکه

اولین لایه شبکه های کامپیوتری در مدل استاندارد OSI لایه فیزیکی نامیده می شود. پیاده سازی غیرفعال شبکه، که از طریق آن تمام داده های شبکه منتقل می شود و محتویات شبکه را تشکیل می دهد. خدمات پسیو شبکه شامل کابل کشی، نصب تجهیزات شبکه و اجرای اتصال فیزیکی بین آنها می باشد.

 

1. نصب و خدمات سرور

نصب و راه اندازی انواع سرورهای اچ پی، دل، رک مانت و ثابت دارای هولدر USB

 

2. نصب و سرویس یو پی اس

راه اندازی یو پی اس های مختلف با ظرفیت های مختلف، طراحی اتاق باتری یا اتاق باتری، نصب باتری با کابل کشی و نصب پنل های محافظ اتاق باتری.

 

3. فروش کلیه پلتفرم های شبکه مانند رک، مودم و جی پی اس

تولید و فروش انواع برندهای رک پچ پنل کیستون شبکه انواع پریز برق معمولی و اضطراری

4. خدمات اتاق سرور شبکه

خدمات اتاق سرور شبکه شامل چیدمان رک، طراحی و ساخت کف کاذب، سیستم خنک کننده اتاق سرور، طراحی سیستم اعلام و اطفاء حریق، طراحی و اجرای مسیریابی کابل، سینی و نردبان، طراحی تابلو برق و محاسبه استاندارد اجرای اتاق سرور

 

5. تهیه اتاق سرور و نصب تجهیزات در اتاق سرور

نصب انواع برندهای سخت افزاری شبکه شامل سوئیچ، روتر، سرور، فایروال و انواع حافظه ها

 

6. کابل کشی شبکه

اجرا و نصب کابل های شبکه با استانداردهای بین المللی

 

7. نصب سوراخ و تنه و جلسه شبکه

افزودن انواع برندهای ایرانی و خارجی با زوایای مناسب و ماژول های مختلف.

 

8. قفسه آرایش

سیستم رک شامل چیدمان صحیح دستگاه در رک، فونداسیون و کابل کشی استاندارد بین تجهیزات موجود در رک می باشد.

 

9.نصب و خرید سیستم های تلفن

نصب و راه اندازی سیستم های تلفنی که شامل نصب برد کشتی با قطعات مرتبط، نصب سینی یا نگهدارنده کابل برای شکل دهی کابل های ارتباطی، درگاه های نصب و پایان، محدوده برای اتصال پورت ها، نصب مرکزی و کارت ها مخصوص شما می باشد. همچنین مرحله اجرا شامل برنامه ریزی برای تعداد خطوط داخلی، اجرای سناریو پاسخگویی، سیستم تلفن گویا و صف انتظار می باشد.

10. نصب و خرید VoIP

پیاده سازی سیستم تلفن تحت شبکه VoIP به صورت سخت افزاری با دستگاه های FXO، FXS یا VoIP Gateway با گرند استریم و همچنین در قالب نرم افزارهایی مانند محصولات Elastix و Issabel.

 

11. نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته دستی و تحت شبکه (IP Camera)، ارتباط از راه دور و امکان مشاهده تصویر از طریق تلفن همراه، اجرای سناریوهای مختلف برای ثبت تصاویر بر اساس نیاز مشتری.

 

12. خدمات دوربین تحت شبکه

انتقال داده های دوربین تحت شبکه و همچنین مدیریت و دسترسی به هر دوربین به طور مستقل

 

13. خدمات دوربین مداربسته آنالوگ

نصب کابل کواکسیال معمولی و استاندارد، مسیریابی از طریق لوله، سینی و داکت به منظور حفاظت و افزایش طول عمر کابل، نصب منبع تغذیه با توجه به نوع و تعداد دوربین، نصب درب خروجی و دوربین های داخلی در طول با ایمنی و سازگاری امنیتی

 

14. مشکلات شبکه را تصحیح کنید

تحلیل رابطه بین تجهیزات شبکه و رفع اختلالات غیرفعال و بهبود کیفیت خدمات شبکه در کوتاه مدت.

 

15. نصب کلیه سکوهای شبکه

نصب و اجرای تجهیزات شبکه شامل رک، پچ پنل، کلید سوئیچ شبکه، پریز برق عادی و اضطراری

 

16.خدمات راه اندازی انجمن شبکهs lan wan men

طراحی و راه اندازی شبکه (LAN) کامپیوتری داخلی مطابق با استانداردهای بین المللی و اتصال آن به شبکه های بین شهری (MAN) و بین المللی (WAN).

 

17. نصب و راه اندازی کامپیوتر بی سیم شبکه

اجرای اکسس پوینت برای ارتباط بی سیم در شبکه داخل، اجرای ارتباط بی سیم بین بخش ها از طریق Out Door Access Point با سرعت و پهنای باند بالا

 

18. نصب سیستم های SAN و NAS

نصب انواع حافظه ها و اتصال آنها به سرور از طریق فرآیند iSCCI جهت افزایش کیفیت خدمات شبکه و حفظ و حراست از اطلاعات شرکت با سازمان، پیاده سازی انواع دستگاه های حافظه خانگی به منظور حفاظت از خود. توضیح

 

19. کار فیبر نوری

خدمات فیبر نوری شامل نصب فیبر، اتصال فیبر از طریق چندین کانکتور، نصب پچ و آداپتورهای مختلف است.

 

20. خدمات پشتیبانی شبکه و تعمیر و نگهداری تجهیزات شبکه

پشتیبانی کامپیوتر شبکه شامل مجموعه ای از خدمات ارائه شده به کاربران برای رفع مشکلات و بهبود عملکرد تجهیزات شبکه و در مورد تعمیر و نگهداری، مدیریت و تعمیرات پیشگیرانه است که عمر تجهیزات را کاهش می دهد.

 

21. خدمات پشتیبانی کامپیوتری شبکه و تعمیر و نگهداری تجهیزات غیرفعال (دریا و اقیانوس)

در صورت بروز خرابی خاص یا هر گونه نقص مربوط به شبکه غیرفعال، اقدامات لازم جهت اصلاح و بهبود سرویس توسط مرکز پشتیبانی شبکه انجام خواهد شد.

 

22.  جابجایی شبکه به مکان جدید

در متحرک شبکه، متحرک و غیرفعال شبکه، کلیه تجهیزات فعال اعم از سوئیچ، روتر، سرور و انواع دیگر به صورت ایمن و اغلب بازگردانده شده و در حالت جدید پیاده سازی می شوند. در مورد تجهیزات پسیو که شامل داکت، کیستون، رک، پچ پنل و انواع دیگر می باشد، تا حد امکان دستگاه در محل جدید با آسیب کمی باز و استفاده می شود.23. زیرساخت تست شبکه

در تست زیرساخت شبکه، اتصال بین تمام گره ها از محل کاربر تا مکان رک شبکه توسط تسترهای معمولی یا تسترهای Fluke آزمایش می شود. همچنین تسترهای Fluke می توانند گزارشی از نحوه کارکرد صحیح ارائه دهند و همچنین تمامی ناهنجاری های مربوط به کابل شبکه را گزارش کنند.

 

24. نصب دکل های ارتباطی

در ساختمان های با ارتفاع کم از دکل های ارتباطی برای برقراری ارتباط رادیویی با رادیو سایر شرکت های ارتباطی استفاده می شود که ارتفاع آن ها با توجه به طبقات ساختمان مورد نظر و ارتفاع دکل مقابل محاسبه و نصب می شود.

 

مدیریت کاربران اینترنت

یکی از مشکلات رایج کاربران کامپیوتر، کنترل میزان مصرف اینترنت کاربر است. تجربه نشان داده است که حتی اگر پهنای باند اینترنت شبکه بیشتر از ظرفیت کاربران باشد، باز هم مشکلات سرعت پایین و قطعی شبکه وجود دارد. دانلود بدون محدودیت حجم و پهنای باند مشکلات زیادی را برای شبکه ایجاد می کند.

 

 

1. کنترل استفاده از اینترنت

یکی از مشکلات رایج کامپیوترهای شبکه استفاده زیاد از اینترنت توسط کاربران است. کندی و قطع شدن اینترنت و کاهش کیفیت خدمات شرکت از جمله پیامدهای بی توجهی به این مشکل است.

 

2. نرم افزار محدودیت اینترنت

پیاده سازی کنترل کاربر اینترنت را می توان به روش های مختلفی انجام داد. از جمله روش های قابل توجه در این زمینه می توان به فرم سخت افزاری با دستگاه های برند میکروتیک، کریو کنترل و فورتینت و از سوی دیگر فرم نرم افزاری با سیستم عامل میکروتیک و کریو کنترل اشاره کرد.

 

3. کنترل استفاده از اینترنت

یکی از مهم ترین ویژگی های سیستم مدیریت اینترنت شبکه کنترل پنل قدرتمند با نمایشگرهای گرافیکی مختلف است که می توان از آن برای مدیریت ترافیک ورودی و خروجی شبکه استفاده کرد.4. نمایش شبکه گزارش

هر یک از محصولات این منطقه اطلاعات گزارش شبکه را نشان می دهد. اما اگر نمایشگر گرافیکی و تجزیه و تحلیل داده های شبکه مهم است، بهترین گزینه محصول کریو کنترل است.

 

5. شبکه گزارش بعدی

از جمله مزایای سرویس مدیریت کاربر شبکه، نظارت بر ترافیک در زمان واقعی در هنگام اختلالات و مشکلات در شبکه است. با استفاده از این اطلاعات می توان مراحل عیب یابی را کاهش داد و مشکلات را در زمان کمتری حل کرد.

 

6. محدودیت در استفاده از اینترنت کاربران

برای محدود کردن استفاده از اینترنت توسط کاربران، می توان از دو دیدگاه استفاده کرد: محدودیت حجم یا محدودیت پهنای باند. بنابراین هر کدام از آنها سیستم خاص خود را دارند و باید بر اساس نیاز شبکه پیاده سازی شوند.

 

7. محدودیت پهنای باند اینترنت کاربران

در صورت بی دقتی دانلود توسط برخی از کاربران در ساعات اوج کاری، بسیاری از کاربران با مشکلاتی مواجه می شوند که می تواند ضررهای مالی هنگفتی را برای شرکت یا سازمان به همراه داشته باشد. با محدود کردن پهنای باند کاربران به خصوص در ساعات اوج مصرف می توان از این مشکل جلوگیری کرد.

 

8. محدودیت کاربر

یکی از بزرگترین هزینه های هر شرکت یا سازمانی مربوط به خدمات اینترنتی است. ضبط بی رویه کاربران و استفاده شخصی از اینترنت در محل کار باعث این امر می شود که با کنترل و محدود کردن استفاده هر کاربر به صورت ماهانه، هفتگی یا روزانه قابل حل است.

 

سیستم های تلفن و سرویس VOIP

نصب و راه اندازی سیستم های تلفن و سرویس VoIP

VoIP (Voice Over Internet Protocol) برای ارتباط صوتی از طریق پلت فرم شبکه در دسترس است.در واقع به جای سیستم های تلفن رایج که به صورت دستی و با بسیاری از دستگاه های مرکزی پیاده سازی می شوند، در یک سیستم VoIP، داده ها به صورت دیجیتالی منتقل می شود.

 

برای راه اندازی این سرویس شبکه روش های مختلفی وجود دارد که به طور کلی به دو روش نرم افزاری و روش سخت افزاری تقسیم می شوند. در سیستم نرم افزاری مانند Elastix یا Issabel، اجرای آن به سرور نیاز دارد. از سوی دیگر، دروازه های VoIP به شکل سخت افزاری مانند محصولات Grandstream یا دستگاه های FXO و FXS در دسترس هستند.

 

1. سیستم Vape

یکی از نیازهای اصلی شبکه های امروزی پیاده سازی VoIP است. تفکیک قسمت های مختلف شرکت، امکان فراخوانی شبکه از خارج و ایجاد خطوط در دوره های گزارش دهی مشتریان از جمله اهمیت راه اندازی این سرویس شبکه است.

 

2. پیاده سازی سیستم تلفن به صورت دستی

علاوه بر پیاده سازی سیستم تلفن تحت شبکه، به صورت دستی نیز امکان پذیر است. با استفاده از انواع مختلف واحدها یا دستگاه های مرکزی FXO و FXS، می توان داده های صوتی آنالوگ شبکه را مدیریت کرد.

 

3. پیاده سازی VIP در بستر شبکه

انتقال داده های صوتی از طریق بستر شبکه VoIP نامیده می شود. نکته جالب در مورد VoIP این است که امکان ارسال داده های صوتی با سرویس های شبکه مانند VPN وجود دارد و در نتیجه برقراری تماس از خارج از شبکه نیز امکان پذیر است. همچنین برقراری تماس از طریق موبایل و دسکتاپ از مزایای این سرویس است که در اجرای دستی امکان پذیر نیست.

 

4. پیاده سازی نرم افزار VIP

Elastix و Issabel محبوب ترین محصولات سیستم VoIP هستند. یک کنترل پنل قدرتمند با امکانات فراوان که به دلیل سیستم عامل لینوکس پایدار، رقیب سرسختی برای سایر محصولات عامل شبکه است.5. پیاده سازی سخت افزار Vip

راه دیگر برای انجام VoIP استفاده از VoIP Gateways است. شرکت گرند استریم به دلیل قیمت مقرون به صرفه، اپلیکیشن موبایل خود و کیفیت بالایش در ایران بسیار محبوب است.

 

6. پیاده سازی FXO

دستگاه FXO سیگنال ارتباطی آنالوگ را تحت شبکه به سیگنال دیجیتال تبدیل می کند و سهم خوبی از برنامه های کاربردی برای سیستم تلفن دارد.

 

7. پیاده سازی FXS

برخلاف FXO، دستگاه FXS سیگنال دیجیتال زیر شبکه را به سیگنال آنالوگ تبدیل می کند. در قسمت شبکه که گوشی های معمولی و آنالوگ وجود دارد، خرید IP Phone بسیار خوب است و ضروری نیست.

 

ارتباط بین ادارات و ادارات یا تونل سازی

با رشد شبکه و ساماندهی دفاتر و ادارات مختلف، با چالش های جدیدی روبرو خواهیم شد که یکی از آنها ارتباط امن بین ادارات است. تمام اطلاعات شرکت از طریق اینترنت و از طریق شبکه های اجتماعی مختلف شبکه بین کارکنان به اشتراک گذاشته می شود و زمینه ای را برای بهره برداری توسط شرکت های رقیب یا جویندگان سود فراهم می کند.

 

با راه اندازی یک تونل امن از اینترانت یا اینترنت، تمام اطلاعات قبل از ارسال رمزگذاری می شود و فقط برای سایر بخش ها قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین نوع اجرای تونل و دستگاه انتخاب شده تاثیر مستقیمی بر امنیت و پایداری اتصال دارد و با توجه به حساسیت سرویس های شبکه باید توسط تیم متخصص اجرا شود.

 

1. اتصال دو شبکه از طریق اینترنت

اجرای تونل از بستر اینترنت نیاز به پهنای باند بالایی دارد، زیرا هم ترافیک کاربر و هم ترافیک بین بخش ها از یک دستگاه عبور می کند. برای دسترسی به اینترنت بهتر است از یک دستگاه فیبر نوری استفاده کنید یا برای ارتقای کیفیت خدمات شبکه از چندین اینترنت به صورت Failover یا Balance استفاده کنید.همچنین امکان استفاده از پایه اینترانت داخلی به جای پایگاه اینترنتی وجود دارد که هم از نظر محدودیت ISP و هم از نظر سرعت توصیه می شود.

 

2. انواع تونل

سیستم تونل به طور کلی به دو دسته تونل های دو لایه و تونل های سه لایه تقسیم می شود. GRE، IPIP، IPSec را می توان در داخل تونل لایه سوم نام برد که بسیار متداول است و ترافیک لایه IP به لایه برنامه از بین دو طرف تونل عبور می کند. از طرف دیگر، با تونل لایه دو، می توان تمام ترافیک را حمل کرد، حتی داده های لایه دو را پخش کرد.

 

3. ارتباط رادیویی بین دو مکان

در صورتی که دفاتر شرکت در یک شهر و نه چندان دور از یکدیگر باشند، به جای استفاده از پلتفرم خارجی، می توان پلتفرم را به صورت یکپارچه از طریق AP های رادیویی ایجاد کرد و ارتباط بین بخش ها برقرار کرد. نصب و اجرای این تابع بسیار حساس است و تغییر جهت کمی در روتر رادیویی باعث کاهش شدید پهنای باند می شود.

 

4. سیستم تونل زنی EoIP یا EoGRE

اگر دفاتر شرکت ها از محدوده IP یکسانی استفاده کنند یا نیاز به ارسال داده های لایه دوم مانند DHCP از طریق یک تونل داشته باشند، می توان دو تونل ایجاد کرد. اجرای آن از طریق تونل GRE یا IPIP است و به EoIP و EoGRE معروف است.

 

5. نحوه اجرای تونل شبکه

اجرای تونل بین ادارات با انواع دستگاه شبکه اعم از سخت افزاری و نرم افزاری انجام می شود. در ایران از تجهیزات شرکت های سیسکو، میکروتیک، فورتی نت و کریو بیشتر از سایر برندها استفاده می شود که کیفیت بالاتری دارند.

 

6. پیکربندی VPN

برای برقراری ارتباط از راه دور با شرکت شبکه علاوه بر تونل، ساخت VPN نیز ضروری است.به منظور بهبود خدمات شبکه و در نظر گرفتن نیاز برخی شرکت ها به ساعات کاری، راه اندازی VPN ضروری است که البته با توجه به اهمیت موضوع و لزوم برقراری امنیت در ارتباطات، نیاز کافی است. . دانش برای انجام آن لازم به ذکر است که هنوز هم بسیاری از شرکت ها از VPN نوع PPTP استفاده می کنند در حالی که این تکنیک سال هاست که قدیمی شده و الگوریتم آن خراب شده است.

 

7. امنیت تونل

نکته مهم در ایجاد تونل و ارتباط بین بخش ها، توجه به امنیت برای حفظ اطلاعات شخصی شرکت است. متاسفانه در اجرای افین این موضوع در اولویت قرار نگرفته و تنها نتیجه ارتباط و گزارش ترافیک مد نظر است. طبق مقررات شبکه، قبل از عبور از ترافیک، داده ها باید با الگوریتم های استاندارد رمزگذاری شوند و فقط در طرف دیگر تونل رمزگشایی شوند. در این شرایط اگر ترافیک در میانه راه توسط بازی ها مشاهده شود، اطلاعات قابل بازیابی نیست و در واقع هیچکس به جز کاربران آن سوی تونل به محتوای آن دسترسی نخواهد داشت.

 

خدمات پشتیبان گیری

شاید مهم ترین عملکرد خدمات و پشتیبانی شبکه، سرویس پشتیبان گیری باشد. تهیه یک کپی از تمام اطلاعات شبکه به طوری که بتوان اطلاعات را در مواقع حساس بازیابی کرد.

 

خطراتی مانند آتش‌سوزی، زلزله، سیل یا طوفان، حملات داخلی یا خارجی و احتمالاً ایجاد مشکلات سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری در سرور که سرویس پشتیبان‌گیری را راه‌اندازی می‌کند، از از دست رفتن اطلاعات جلوگیری می‌کنید.

 

با توجه به اهمیت داده ها و ترافیک شبکه، سناریوهای پشتیبان گیری هم از نظر زمان بندی و هم از نظر نوع پیاده سازی متفاوت است. این امر نشان از حساسیت بالای این کار دارد و نیازمند گروهی متخصص در این زمینه است.1. پشتیبان گیری از داده ها

یکی از مهم ترین موارد در زمینه خدمات استارت آپی شبکه تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات مهم شرکت یا سازمان است. فرآیند پشتیبان گیری می تواند از یک فایل خاص یا به طور کامل از یک سرور انجام شود.

 

2. از اطلاعات سرور پشتیبان تهیه کنید

از آنجایی که تمام عملکردهای مهم شبکه بر روی سرور پیاده سازی می شود، تهیه نسخه پشتیبان منظم و دوره ای از اطلاعات سرور بسیار مهم است. با توجه به اهمیت اطلاعات و کارهای اجرایی لازم است حتی چندین بار در روز بک آپ بگیرید.

3. بهترین نرم افزار پشتیبان گیری سرور

شرکت های زیادی در زمینه پشتیبان گیری فعالیت می کنند که مهمترین و پرفروش ترین محصول نرم افزار Veeam Backup می باشد7. پشتیبان گیری از اکتیو دایرکتوری

در شبکه هایی که سرویس Active Directory پیاده سازی می شود، علاوه بر Windows Server Pecap، می توان از اطلاعات مربوط به Active Directory نسخه پشتیبان تهیه کرد. اگر در این عملیات شبکه خطایی رخ دهد، وضعیت به سرعت به حالت قبل باز می گردد و نیازی به بازگردانی نسخه پشتیبان ویندوز سرور نخواهد بود.

 

8. نسخه پشتیبان را بازیابی کنید

پس از بررسی میزان اطلاعات ماشین های مجازی و اندازه تخصیص داده شده برای پشتیبان گیری، نوع و تعداد بک آپ ها در بازه های زمانی متفاوت است که به طور مستقیم بر سرعت بازیابی تاثیر می گذارد. لازم به ذکر است فرآیند بازیابی در Veeam با ضریب اطمینان بسیار بالایی انجام می شود و داده ها بدون هیچ خطایی بازیابی خواهند شد.

 

منبع: خدمات شبکه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: